Aromatherapy, hot or not ?



Nee ik ben geen zweverig type, eigenlijk juist het tegenovergestelde, nuchter en zeer down to earth!
Ik laat me nooit overhalen door reclames en mooie productfoto's.
Maar een tijdje terug zag ik op Instagram een post voorbij komen en was ik eigenlijk direct geïnteresseerd, aroma diffusers en essentiële olie ...
Ik vind een aangename geur in huis heel fijn maar het is echt niets voor mij want ik krijg vaak juist hoofdpijn van al die geurkaarsen, wierook, stopcontactluchtjes en andere synthetische geurverspreiders in huis en toch leek dit me direct heerlijk.
Ook zagen de diffusers ( vernevelaars ) er super mooi uit en geven ze een heerlijk ( zelf uitgekozen ) geur af, er zit ook nog een led licht in die je zelf in kunt stellen op kleur en sterkte.
Het ultieme ontspannen dus.

Maar hoe werkt een aroma diffuser eigenlijk ?


Een aroma diffuser of etherische olie vernevelaar is een simpele en effectieve manier om een heerlijke geur aan je huis te geven.
Een diffuser is zeer geschikt voor het verdampen van essentiële oliën op een milieuvriendelijke manier.

Het is tevens een perfecte mini luchtbevochtiger, het water in een diffuser wordt omgezet in stoom door middel van hoge frequente trillingen, waardoor een koude verneveling ontstaat, hierdoor blijven de moleculen van de etherische olie in tact en heeft een diffuser ook een therapeutische werking.

Je kunt een diffuser gebruiken om een warme, comfortable omgeving te creëren met geuren die je zelf lekker vind, of je kunt de lucht reinigen en de energie verhogen met citroen en eucalyptus.
Op warme dagen werkt een mengsel van citroen en pepermunt zeer verfrissend.
Diffusers met etherische olie zijn ook uitermate geschikt om de lucht te desinfecteren bij ziektes en helpen ook symptomen van verkoudheid en griep te verminderen en brengt verlichting bij een verstopte neus, hoesten en keelpijn.
Hiervoor zijn etherische oliën zoals teatree, kruidnagel, eucalyptus, pepermunt en tijm heel geschikt.

Een aroma diffuser is primair bedoeld om een heerlijke geur te verspreiden, het is een redelijk klein apparaat zodat hij makkelijk overal geplaatst kan worden, in het water druppelt u enkele bij uzelf passende druppels geurolie, zet de aroma diffuser aan en de geur van de olie zal verspreid worden met een lichte nevel.
Deze diffusers hebben meestal ook een instelbare lichtfunctie met meerdere kleuren waarmee u een aangename sfeer kunt creëren in huis.

Ben je ook om ?
De mooiste aroma diffusers en heerlijkste etherische oliën kun je vinden in de webshop van Natural Scents.
En om te vieren dat ze net open zijn krijgt iedereen deze week een set olie kado bij aankoop van een diffuser.
http://www.naturalscents.nl/
Volg Natural Scents ook op Instagram via https://www.instagram.com/naturalscents.nl/ en op facebook via https://www.facebook.com/wwwnaturalscentsnl/

Reacties